رد کردن پیوندها

طراحی و ساخت توربین بخار


طراحی و ساخت توربین بخار شامل مراحل عملیاتی متعدد است. این مراحل شامل طراحی و شبیه سازی، فلزکاری پیشرفته و تبدیل آلیاژهای فولادی با عیار بالا به قطعات دقیق با استفاده از فناوری های روز دنیا تشکیل شده‌اند.

ما شرکت پیشران پارت پایا را با هدف بومی سازی دانش طراحی و ساخت تجهیزات دوار با تکنولوژی بالا در سال ١٣٩۶ تأسیس کرده‌ایم. از نخستین روز همواره در تلاشیم تا با تکیه بر دانش فنی و بومی شده، طراحی توربین‌های بخار را با کیفیتی منطبق بر استانداردهای جهانی تولید کنیم. و همچنین در زمینه تعمیرات و نگهداری ماشین آلات دوار سهمی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهیم.

مراحل طراحی و ساخت

  • طراحی صفر بعدی
طراحی صفر بعدی

طراحی صفر بعدی

اولین قدم در طراحی توربین بخار طراحی صفر بعدی است. مهم ترين اهداف برای طراحی صفر بعدی، تخمین بازده حدودی توربین در شرایط کاری موجود و تعیین دبی عبوری از توربین به منظور تولید توان است. این کار توسط داده های تجربی به دست آمده از آزمایش صورت می گیرد.

  • طراحی یک بعدی
طراحی یک بعدی

طراحی یک بعدی

در این بخش با توجه به تخمین به دست آمده و بر مبنای کدهای نوشته شده کامپیوتری طراحی یک بعدی توربین بخار انجام می‌شود. کد نوشته شده به صورتی توسعه یافته است که قابلیت طراحی نازل، ردیف پره های متحرک و ثابت را به صورت همزمان را دارد. یک کد یک بعدی که بر مبنای مدل های افت نیمه تجربی می‌باشد، به منظور طراحی و تحلیل توربین بخار در این شرکت توسعه داده شده است. طراحی اولیه یک بعدی توربین با استفاده از این کد انجام می‌شود. به عبارت دیگر توربین با استفاده از این کد یک‌بعدی در شعاع متوسط و با درنظر گرفتن ضرایب افت مناسب طراحی می‌شود.

  • شبیه سازی عددی
شبیه سازی عددی

شبیه سازی عددی

شکل هندسی اجزا توربین نظیر استاتور و روتور تأثیر به سزایی درکارایی توربین‌های بخار دارد. به همین دلیل در مرحله بعد به کمک روش‌های عددی به بهینه سازی شکل هندسی نازل استاتور و روتور توربین پرداخته می‌شود. بدین منظور با استفاده از نرم افزارهای تجاری روز دنیا مانند نرم افزار شبیه سازی میدان جريان درون توربین‌های بخار به صورت ،ANSYS CFX سه بعدی توسط سوپر کامپیوتر یا سیستم های پردازش سه بعدی انجام می شود. نتایج مختلف اعم از تحلیل میدان جريان، دبی خروجی، نسبت فشار و توان برای پره و نازل طراحی شده در حالات مختلف بررسی و بهینه سازی می شود.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟

adipiscing Curabitur velit, commodo Donec venenatis,
کاوش کنید
بکشید